Skip to main content

Apakah itu Pueraria Mirifica


Apa itu??
Pueraria mirifica atau Kwao kreu Khao merupakan tumbuhan herba yang telah lama digunakan di Thailand dan Asia Tenggara untuk tujuan banyak ubat-ubatan. Biasanya, terdapat tiga jenis keluarga tumbuhan ini: putih, merah, dan hitam Pueraria mirifica. Tetapi kreu Kwao putih dan merah Kwao kreu adalah yang paling bermanfaat dan mendapat faedah yang lebih. Pueraria mirifica tumbuh-tumbuhan yang ditemui kebanyakannya di Thailand dan Asia Tenggara. Di Thailand, mereka biasanya boleh dijumpai pada ketinggian yang lebih tinggi di Utara. Walaupun terdapat laporan mencari tumbuh-tumbuhan dalam keluarga "Pueraria" yang sama di negara-negara lain Asia, tumbuh-tumbuhan ini adalah spesies yang berbeza dan tidak mempunyai kualiti yang sama dari Pueraria mirifica Thailand.
Nama Keluarga: Leguminosae.Common Name: Nama mirifica.Scientific Pueraria: Pueraria mirifica Airy Shaw dan Nama Suvatabandhu.Vernacular: Kwao kreu khao.Parts digunakan: Akar dan kulit.

Produk yang mengandungi Pueraria Mrifica
Usaha Loji
Pueraria mirifica adalah satu jenis anggur keras yang tumbuh dan mendaki di sekitar pokok-pokok besar. Palmate daun jenis, dengan tiga daun dalam satu daun daun yang mudah (ovate) dan tips daun sudut. Bunga ungu kebiruan, kelompok 30 sentimeter panjang pada akhir ranting yang. Bunga adalah sama dengan bunga kacang, setiap composes lima kelopak, bahagian luar adalah yang terbesar, kedua-dua kelopak di kedua-dua pihak melengkung, dan kelopak dalaman membalut ovari. Kilang bunga dari Februari hingga Mac dan menghasilkan buah pada bulan April. Berumur buah rata perang menghasilkan 3-5 biji benih. Akar berakar Umbi adalah dalam saiz yang berbeza. Rupanya adalah sama dengan akar keladi. Di dalam, akar putih dan rasa boleh menyebabkan pening. Saiz akar adalah pelbagai bergantung kepada keadaan tanah atau alam sekitar dan masa tanaman. Berakar Umbi akar tunggal boleh mencapai berat sebanyak 100 kg. Bentuk dan saiz Pueraria mirifica adalah pelbagai dan sering berbeza dalam setiap juzuk environment.Chemical
Ekstrak rhizome Pueraria mirifica mengandungi "fitoestrogen" (Hormon dari Loji) yang terdiri daripada isoflavon (daidzin, daidzein, genistin, genistein dan puerarin) dan lain-lain seperti Miroestrol dan derivatif, beta-Sitosterol, stigmasterol, coumestrol, puerarin, mirificoumestan, kwakhurin , mirificin, b-Sitosterol, alkana alkohol, lemak dan gula.
Ia telah dilaporkan bahawa Pueraria mirifica mengandungi Miroestrol bahan estrogen, yang boleh didapati di rhizome kering Pueraria mirifica kira-kira 0,002-0,003%. Bahan ini telah terbukti 2 kali lebih berkesan daripada estrogen manusia.
PhytoestrogenPueraria mirifica juga tinggi dalam phytoestrogen, bahan yang meniru estrogen wanita. Pueraria mirifica adalah dianggap sebagai "Fountain of Youth" kerana ia mempunyai fitoestrogen yang membantu estrogen tambahan manusia.
Permohonan baru Pueraria mirifica juga telah diperkenalkan. Dengan teknologi pengekstrakan moden, akar kering diekstrak dan diseragamkan ke dalam ekstrak serbuk dan ekstrak penyelesaian yang boleh digunakan dalam beberapa industri. Biasanya, manfaat kesihatan Pueraria mirifica adalah seperti berikut:
- Mengekalkan semua ciri-ciri seks wanita .- Meremajakan tubuh dan menyimpan sindrom badan meriah .- Anti-menopaus. Firma dada .- Melegakan gangguan menopaus. Menjadikan kulit cantik muda .- Mempunyai ciri-ciri anti-penuaan. Melancarkan peredaran darah .- Meningkatkan memori .- selera makan Meningkatkan .- Meningkatkan kulit .- Mengurangkan kedutan dan freckles .- Melegakan masalah katarak .- Memelihara kulit keadaan, terutama di sekitar payudara. memerangi pramatang uban rambut .- Re-tumbuh rambut, memperkukuh dan gelap yang sedia ada. Meningkatkan tenaga dan kecergasan yang membawa kepada lebih banyak pergerakan badan refleksif .- Dll.
Pueraria mirifica juga banyak digunakan dalam produksi kosmetik. Bahan kimia yang utama di dalam loji ^^- ^^- fitoestrogen dan miroestrogen berkesan boleh merangsang ciri-ciri wanita seperti pembesaran payudara dan pinggul. Kedua-dua bahan ini akan mendorong percambahan yang semakin meningkat turgidity sel, tidak sel. Proses pembesaran akan diteruskan pada sambutan peringkat sebelum penamatan dan kesan akan ditukar kepada ketegasan payudara dan kemudian masih akan dikekalkan pada tahap puncak. Pueraria mirifica itu boleh dihasilkan ke dalam menyusukan pengukuhan krim, krim kulit-berkhasiat, dll.
Pueraria mirifica Apakah khas lawatan untuk Wanita dengan payudara kecil, kulit kering, dll - Wanita dengan gangguan menopause .- Wanita yang mahu kekal sihat dan muda. Dll.
CautionsPueraria mirifica tidak mengesyorkan untuk wanita hamil dan wanita di bawah umur 25 tahun. Ia adalah merbahaya untuk menggunakan sejumlah besar Pueraria mirifica berturut-turut. Oleh itu, dos perlu berada di bawah kawalan doktor.
Lawatan DosageTake kira-kira 1-5 mg setiap hari.
Kajian saintifik dan Ketoksikan Pueraria mirifica
Satu siri kajian yang melibatkan garisan sel-sel payudara dan aktiviti Pueraria mirifica in vitro telah dilakukan oleh Sekolah Perubatan Universiti Emory di Atlanta, Georgia, Amerika Syarikat, dan Jabatan Obstetrik dan Ginekologi, Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok, Thailand. Kajian-kajian ini telah menunjukkan bahawa ekstrak Pueraria mirifica akar (Smith Naturals Co Ltd, Bangkok) mempunyai sifat-sifat anti-estrogenik yang mujarab terhadap-kanser yang agresif sel in vitro, terutamanya estrogen proliferatif positif reseptor (ER +) garisan kanser payu dara (T47-D, MCF-7, dan ZR-75-1) didapati daripada Institut Kanser MD Anderson (Texas) dan National Cancer Institute (NCI) di Amerika Syarikat Negara Institut of Health (NIH). Pueraria mirifica menggalakkan fibroblas dalam sel-sel payu dara normal dan menghalang estrogen yang bergantung kepada sel-sel kanser payudara. Yang tidak diterbitkan, 2001, Sawatsri, S., Juntayanee, B., Jitpatima, S., Boonnao, P., Kampoo, C., Ayuttaya, N., Wongyai, S. dan Sidell, N.
Menurut kajian yang dijalankan di Sekolah Perubatan, Universiti Saint Mariane, Tokyo, Jepun oleh Kuramoshi, T. dan Smitasiri, Y. mengenai kajian awal Pueraria mirifica bagi wanita Jepun, 50 sukarelawan yang sihat perempuan haid, usia 20 hingga 49, diberi antara 100 hingga 600 mg secara lisan serbuk akar Pueraria mirifica setiap hari sebagai kapsul selama 7 hari, dua minggu selepas haid. Tiada laporan haid yang luar biasa berat, teruk, atau terlepas direkodkan.
Ujian binatang: Terdapat laporan-laporan sepanjang tahun 1960-1961 dari penyelidik British untuk menguji kesan Miroestrol; bahan kimia utama dari herba ini dalam ovariectomized dan tikus wanita yang pra-matang. Hasil kajian menunjukkan kesan estrogenik bahan kimia ini. Ia bermaksud bahawa estrogen sythetic atau haiwan estrogen ataupun estrogen manusia boleh digantikan oleh bahan kimia ini.
Ujian Manusia: akar PM juga telah diuji dalam manusia dan telah dilaporkan pada tahun 1961 sebagai kesan estrogen satu mujarab. Doktor perubatan Thailand telah menguji ekstrak mentah dalam pesakit pada tahun 1941. Hasilnya juga menunjukkan permohonan menjanjikan herba ini.
Ujian Kulit: Enam tikus albino wanita rambut yang dipotong dan disuntik dengan 0.1% daripada ekstrak Pueraria mirifica. Ujian telah siap dan tidak menunjukkan alahan kepada kulit. Ia menyatakan bahawa diffsion kulit tidak menyebabkan apa-apa kerengsaan kulit kepada kulit. Oleh itu, ekstrak Pueraria mirifica boleh dibentangkan dalam kosmetik tanpa apa-apa kesan alahan.
Penyelidikan dan Kajian Pueraria mirifica
Ia telah diturunkan baru-baru ini bahawa Pueraria mirifica adalah selamat untuk digunakan manusia dalam dos tertentu serta tempoh penggunaan. Penyelidik telah menjalankan satu siri penyelidikan yang meliputi analisis kimia, kultur tisu, pembiakan besar-besaran, peningkatan kultivar, pengeluaran, pembangunan dan pengujian produk dan sebagainya selama 9 tahun. Hasilnya menunjukkan bahawa Pueraria mirifica yang dipilih mengandungi kandungan isoflavon yang sangat tinggi dan menunjukkan kesan antimutagenic tinggi serta kesan membunuh tinggi selaras sel kanser susu manusia. Kini, pakar pemakanan mengesyorkan pengguna untuk mengambil isoflavon secara berkala bagi maksud perlindungan kanser yang biasanya ditemui pada pasca-menopaus dan orang-orang yang mempunyai ketidakseimbangan hormon.
Kelebihan Miroestrol dan Derivatif dalam Pueraria mirificaMiroestrol dan derivatif juga bahan kimia yang berharga dalam putih Kwao kreu yang menggalakkan kesan estrogenik dan mammogenic kepada pelbagai tisu seperti pembesaran payudara atau payudara tisu reformasi.
Perbezaan antara Soya dan Pueraria mirificaSoya, produk makanan barat kesihatan, mengandungi jumlah yang lebih rendah fitoestrogen terutamanya terdapat tiada Miroestrol dan derivatif. Manfaat mereka kepada badan adalah jauh kurang daripada Pueraria mirifica. Penyelidikan mengesahkan bahawa bahan-bahan kimia ini adalah anti-payudara mujarab kanser, anti-prostat hiperplasia, anti-kanser kolon, anti-osteoporosis dan juga anti-penyakit kardiovaskular melalui pengurangan kuat kolesterol darah dan sindrom anti-menopaus.
Permohonan Pueraria mirificaPueraria ekstrak produk semula jadi yang khusus direka untuk membantu menggalakkan fungsi seksual yang sihat yang normal dan peremajaan dalam wanita. Pueraria mirifica meniru estrogen manusia yang kompaun badan semulajadi yang memberi kesan kepada tubuh manusia, termasuk pertumbuhan dan penyelenggaraan semua ciri-ciri seks wanita. Oleh itu, apabila Pueraria mirifica digunakan ia akan membantu menggantikan estrogen yang hilang dan meremajakan kawasan tertentu.
Wanita-wanita tempatan dan masyarakat luar bandar di Thailand telah menggunakan Pueraria mirifica berkesan sebagai ubat tradisional selama lebih seratus tahun. Hari ini, ekstrak dari akar Pueraria mirifica dituntut oleh penyelidik perubatan arus perdana, pakar-pakar perubatan perubatan dan herba sebagai "Fountain of Youth" sifat-sifat yang nyata menyumbang kepada peremajaan - firma payudara, regrows rambut / menguatkan dan gelap yang sedia ada, membantu memperbaiki kulit dan menterbalikkan kesan-kesan kedutan, melegakan masalah katarak, meningkatkan tenaga dan kecergasan yang membawa kepada pergerakan tubuh badan yang lebih refleksif, dan sebagainya.
Walaupun fitoestrogen juga boleh didapati dalam produk semula jadi yang lain seperti kacang soya dan kacang kurang sopan, phytoestrogen dalam Pueraria mirifica adalah jauh lebih besar daripada yang terdapat dalam produk-produk lain. Selain dari daidzin, genistin, dan daidzein yang biasanya ditemui dalam kacang soya, Pueraria mirifica juga mengandungi Miroestrol yang dipercayai mempunyai 3,000 kali potensi lebih daripada kacang soya dalam menggalakkan aktiviti estrogenik.
Pueraria mirifica dan WomenMost wanita amat mengambil berat tentang penuaan, terutamanya kesan-kesan yang dibawa oleh proses penuaan. Pada usia tertentu, badan mengalami perubahan dramatik: sistem badan dan fungsinya mula menurun dan sistem imun menjadi lemah. Bagi seorang wanita purata, akhir kitaran haid pada 48-50 tahun umur apabila sistem pembiakan berhenti atau melambatkan berfungsi. Lebih-lebih lagi, ia adalah suatu fakta bahawa wanita yang tidak haid lagi bermasalah oleh kesan-kesan buruk tahap yang lebih rendah estrogen di dalam badan. Estrogen membantu untuk mengawal pengeluaran radikal bebas (radikal bebas dianggap sebagai berbahaya untuk tubuh kerana ia mempercepatkan degenerasi organ-organ tubuh badan), dan oleh itu kekurangan estrogen akan mendorong pengeluaran radikal bebas. Akibatnya, wanita menopaus akan mengalami perubahan psikologi dan fisiologi. Perubahan psikologi terdiri daripada kerisauan, ketegangan dan gemuruh kepada kemurungan kronik. Manakala fisiologi mempengaruhi termasuk rasa panas, keletihan dan insomnia kepada keadaan yang lebih teruk seperti kehilangan tulang, botak dan degenerasi kawasan pembiakan. Pueraria mirifica mengandungi bahan-bahan yang berkesan boleh mengatasi masalah-masalah ini.
PENGEDAR DI PERLUKAN    CONTACT:  010-3825630

Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Pengguna Thanyaporn Plus

TESTIMONI PENGGUNA THANYAPRON sya dah try test.. mmg power.. lepasi 2 minggu.. asben akan berpuashati n akan sentiasa geram jerk..tak sabar nak tunggu balik umah.. hahahahaahah.. kekdg kat tmpt kejer pun still lg leh sms kat hp tgh geram..geram sgt katanya... so nak kata apa lagik ek... komen +ve.. OLEH : ZAZALIZA TESTIMONI PENGGUNA THANYAPORN oo..wanna pon da try ambek 2biji...mmg nmpk kesan..denyut pon makin kencang!! nmpk perubahan pd bentuk lebih bulat n firm la... rasenye cm kene tukar cup nih.. mmg nmpk lain la pas tmbh dos... OLEH : WANNA TESTIMONI PENGGUNA THANYAPORN urmmm.. mmg nmpk hasilnye sesape yg nak terai... jgn takot ek korg akan nmpk keberhasilannye insya allah.. pomot sikit tp mmg sgt2 puas ati OLEH : CEMPAKALADY catalina- salam,nk kasi testi lps 1 bulan makan dgn gigihnya...so far mmg nmpk ada perubahan....ada peningkatan dr segi size bulatan pon makin ketara & makin firm Alhamdulillah ini yg paling cepat & berkesan to mekmila mmg ada

Cara Nak Oder Barang

NAK ORDER?? ISI FORM NI YE I'm one of the follower  Yes  No Status of buyer  Customer  Dropshipper   Name: Email Address: (Please check your inbox within 24hour) Contact : Mailing Address : List Of Order : Delivery :   Please Choose PosLaju  (Semenanjung)-RM6.00 (1-2 Item ONLY) PosLaju (Sabah/Sarawak)-RM9.00 (1 - 2 Item ONLY) WHOLESALE : Depend On Weight Payment : Maybank 159012007801 Sharifah Suhaila Syed Mohamad Please reply my order via :  Email (Will Check My Email Frequently)  SMS/Whats App Payment will be made :   After received confirmation 24hours